lauantai 29. elokuuta 2009

Poikanen kertoo


Mulla on ollu kiva päivä! Mulla oli tosi hauska päivä. Mää oon ratsastanu ponilla. Mää oon syöny lättyä ja leikkiny Lean kanssa. Juostiin ympäri ja leikittiin vedellä, likasella vedellä. Söin myös maruapulaa*.Vähän tappelin juomasta. Lean kanssa.


Kävin iltakylvyssä, pippeli ui. Uitin legojakin. Ja traktoria. Nana kurkki, vaikka se oli jo ollu kylvyssä.



Sitten soitettiin mummulle. Mummulla on synttärit. Taas tappelin vähän, mutta sovittiin.



Syömässä kävin Primissä, Arjakin oli. Kyselin Arjalta, että ymmärtääkö se niitä poroja, joulupukin poroja, niitä mää tarkottelin. Kiltti äiti, osti jälkkärin! Vein laskun tarjoilijalle, sanoin: mene nyt! Se sanoi, kiitos, kiitos, sitä se hoki vaan.


Isi on jo Suomessa, isi tulee vastaan, tuoko se tuliaisia? Mummu tulee lentokentälle, tuo mulle auton. Ja nahkatakin. Isi tuo karkkia. Entäs se vihreä sammakko? Montako yötä vielä?


* maruapula tarkoittaa marula -hedelmää Poikasen kielessä. Poikanen siis söi marulatikkuja - ei muistanut sanaa joten otti lähimmän mikä mieleen tuli. Oikeasti Maruapula on yksi Gaboronen alueista. Se tarkoittaa sadepilveä. (Terkkuja vaan Isosiskoselle, "sadepilvitikkuja" on tulossa tuliaisiksi!)

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Poika osaa kertoa kaiken olennaisen : D
Ja näyttää moni asia askarruttavan mieltä..

Ootte sitten vissiin tulossa?


T. Mood

Anonyymi kirjoitti...

Kiva, johan on poikasellakin matkakuumetta... :) Mukavaa matkaa! Maajussitar

irkku kirjoitti...

Tervetuloa pohjoiseen ja oikein hyvää & mahdollisimman rentoa matkaa!

Ruffe kirjoitti...

Tervetuloa käymään Suomen kodissa ja enkeleitä matkalle:)